Aşama | Gerekenler |
Analiz | · Hedef kitle kimdir? · Neyi öğrenmeye ihtiyaçları var? · Bütçe nedir? · Ulaştırma olanakları nedir? · Ne gibi sınırlılıklar vardır? · Proje ne zaman tamamlanacak? · Öğrenciler yetenekleri konusunda ne söylüyor? |
Tasarım | · Bilişsel becerilerin kazandırılmasına en uygun (web) ortamı seçin (Driscoll, 1998). · Öğretimsel hedefleri yazın, ders planına ve modüllere göre bir yöntem seçin (Hall, 1997). · Dersin içeriğine uygun etkileşimli bir (elektronik) ortam tasarlayın (Porter,1997). |
Geliştirme | · Gereken ortamı yaratın · (İnternetin güçlü yanlarını kullanarak) öğrenenlerin tercihleri ile örtüşecek farklı çoklu ortam bileşenleri kullanarak bilgileri sunun (Porter, 1997). · Uygun etkileşim yöntemlerini belirleyin. Bunlar, öğrenenleri yaratıcı, yenilikçi ve geleceği araştırmaya istekli kılsın (Porter,1997). · Sosyal bir ortam yaratacak ve öğrenenlerin işbirliği yapmasını sağlayacak etkinlikler planlayın (Simonson ve diğerleri, 2000). |
Uygulama | · Gereken materyalleri çoğaltıp dağıtın. · Teknik aksaklıklardan kaynaklanabilecek problemlere karşı yedek bir plan hazırlayın (Simonson ve diğerleri, 2000). |
Değerlendirme | · Öğrenenleri hedefler doğrultusunda sınayın. · Süreci öğretimsel standartlara göre test edin. |
ADDIE MODELİ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder