7 Haziran 2011 Salı

ADDIE MODELİ

Aşama
Gerekenler
Analiz
·      Hedef kitle kimdir?
·      Neyi öğrenmeye ihtiyaçları var?
·      Bütçe nedir?
·      Ulaştırma olanakları nedir?
·      Ne gibi sınırlılıklar vardır?
·      Proje ne zaman tamamlanacak?
·      Öğrenciler yetenekleri konusunda ne söylüyor?
Tasarım
·      Bilişsel becerilerin kazandırılmasına en uygun (web) ortamı seçin (Driscoll, 1998).
·      Öğretimsel hedefleri yazın, ders planına ve modüllere göre bir yöntem seçin (Hall, 1997).
·      Dersin içeriğine uygun etkileşimli bir (elektronik) ortam tasarlayın (Porter,1997).

Geliştirme
·      Gereken ortamı yaratın
·      (İnternetin güçlü yanlarını kullanarak) öğrenenlerin tercihleri ile örtüşecek farklı çoklu ortam bileşenleri kullanarak bilgileri sunun (Porter, 1997).
·      Uygun etkileşim yöntemlerini belirleyin. Bunlar, öğrenenleri yaratıcı, yenilikçi ve geleceği araştırmaya istekli kılsın (Porter,1997).
·      Sosyal bir ortam yaratacak ve öğrenenlerin işbirliği yapmasını sağlayacak etkinlikler planlayın (Simonson ve diğerleri, 2000).

Uygulama
·      Gereken materyalleri çoğaltıp dağıtın.
·      Teknik aksaklıklardan kaynaklanabilecek problemlere karşı yedek bir plan hazırlayın (Simonson ve diğerleri, 2000).
Değerlendirme
·      Öğrenenleri hedefler doğrultusunda sınayın.
·      Süreci öğretimsel standartlara göre test edin.

ADDIE MODELİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder