7 Haziran 2011 Salı

MODELİN BASAMAKLARI

ANALİZ


Bu aşamada konu alanı Türkçe "

·   Seslerden heceler, hecelerden kelimeler, kelimelerden cümleler oluşturarak okur.
·   Seslerden heceler, hecelerden kelimeler, kelimelerden cümleler oluşturarak yazar.
·   Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar." kazanımları ve hedef kitle olarak VAN ili Hasan Ali Yücel 

İlöğretim okulu 1. sınıf öğrencileri seçilmiştir. 1. sınıf öğrencilerini kapsayan 7 yaş grubu çocukların fiziksel ve 

bilişsel özellikleri araştırılmış ve çocuklar tanınmaya çalışılmış olup öğrenme ortamı bu yaş grubu çocukların 

özelliklerine göre düzenlenmiştir.

Sınıftaki bilgisayarın donanım özelliklerinin tam olması, sınıf mevcudunun uygun olması ve internet 

bağlantısının olması gibi önemli noktalar kontrol edildikten sonra tasarım aşamasına geçilmiştir.



TASARIM


Bu aşamada öğretim yöntemi, öğrenme etkinlikleri ve değerlendirme süreci netleşmiştir. Öğretim stratejisi 

belirlenerek, bireysel farklıllar  göz önüne alınmış, öğrenenin aktif olması amaçlanmış, etkileşimin olmasına ve

günlük hayatla ilişkilendirmeye yönelik öğrenme ortamı tasarlanmıştır.



Öğrenme ortamının dört bölümden oluşmasına karar verilmiştir. Animasyon destekli sesi hissettirme 

bölümü, hikaye destekli sesi tanıma ve kavrama bölümü animasyon, öğrenen ve  etkileşimin ön planda 

olduğu etkinlikler bölümü ve değerlendirmenin yapılacağı dikte yazma ve resimler çizme bölümüdür.


Uygulama süresi iki ders saati olarak düşünülmüş ve elde edilen dönütler sonucu tekrar edilip edilmemesine 

veya başka bir sese geçilip geçilemeyeceğine karar verilmiştir.



   GELİŞTİRME

Hedef kitlenin yaş seviyesinin düşük olması nedeniyle çizimsel grafikler animasyonlar ve şekiller kullanılmasına özen gösterilmiştir. Gösteriye dayanan etkinliklere ağırlık verilmiş ve bunun için uygun ortam oluşturulmuştur.
Uygun etkileşim yöntemleri belirlenmiş ve bunların öğrenciyi araştırmaya yaratıcı düşünmelerine ve yenilikçi olmalarına imkan tanıması amaçlanmıştır. Ayrıca birbirleriyle etkileşim içersinde olmaları için işbirlikli öğrenme etkinliklerine de öğretmen kontrolünde yer verilmiştir.


UYGULAMA


Bu bölümde internetten öğretilecek sesin geçtiği resimler bulunmuş öğrencilere gösterilmiş ne oldukları 

sorulmuş, ayrıca sesle ilgili animasyonlar internetten bulunarak izletilmiş sesin hissedilmesi ve tanınması 

sağlanmış. Daha sonra Flash player programında harflerin yazılış yönleri gösterilmiş ve gördükleri gibi 

çocuklarında havada sırada ve birbirlerinin sırtlarını tahta gibi kullanarak yazmaları istenmiş bu şekilde 

birbirleriyle etkileşim içersinde olmaları sağlanmış ve birbirlerinin yanlışlarını düzeltmeleri istenmiştir.


çocuklara gösterileri beğenip beğenmedikleri sorulmuş ve çok beğendikleri yönünde cevaplar alınmıştır.


Daha sonra çocuklara sesleri bir araya getirmeleri için etkinlikler sunulmuş oluşturulan kelimeleri okumaları

yazmaları istenmiştir. Doğru okunamayan kelimeler için düzeltmeler yapılmıştır.




Öğrenilen seslerin( e, l, a) bilgisayar ortamında bir grup şekil ve sembol arasından seçilmesi istenmiş, ayrıca 


çocuklara birkaç eşya şekil sembol vb. gösterilmiş içinde bu seslerin geçip geçmediği sorularak dönüt 

alınmıştır.


DEĞERLENDİRME







Bu bölümde öğrencilere öğrenilen seslerin geçtiği kelimeler ve cümleler okunarak yazmaları istenmiş( 

ela,lale,el,ele, lal,Ela lale al.Al Ela al.Lale al.) yazımlar teker teker kontrol edilmiş ve gerekli düzeltmeler 

yapılmıştır. Ayrıca yazılan cümle ve kelimeler okutularak öğrenmeleri kontrol edilmiştir. Tam 

olaraköğrenemeyen için eksiklikleri tamamlayıcı çalışmalar çıkarılmış ve arkadaşlarının seviyelerine ulaşmaları 


sağlanmıştırr.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder